مفاهیم کلیدی و حقایقی درباره عوامل روان شناختی در اختلالات روان شناختی

سه نوع یادگیری در اختلالات روان شناختی میتواند سهم داشته باشد:

آغازین به سایر محرک های مشابه میتواند تعمیم یابد شرطی شدن کلاسیک پاسخهای هیجانی همچون ترس و اضطراب. پاسخ های هیجانی شرطی شده از محرک شرطی شدهکرد مشابه درماندگی آموخته شده در حیوانات است. شرطی سازی کنشگر رفتارهای ارادی از طریق تقویت و تنبیه مثبت و منفی. انواع خاص افسردگی در انسان ها می توان فرض یادگیری مشاهده ای که میتواند رفتار و انتظارات مشاهده کننده را راهنمایی کند، منجر به رفتار غیر انطباقی شود. فرایندهای ذهنی و محتویات ذهنی نقش اساسی در سبب شناسی و ابقاء اختلالات روان شناختی دارند. – فرایندهای ذهنی به آنچه که افراد توجه میکنند تأثیر میگذارد چگونه آنها انواع موقعیت ها و رویدادها را درک و تعبیر می کنند. وچه چیزی را به یاد می آورند.

محتویات ذهنی میتواند به همراه با اختلالات روان شناختی متعدد در فرم افکار غیر عقلانی باشد که تحریفهای شناختی واقعیت است میتواند آسیب پذیری های شناختی ایجاد بکند. زمانی که شخصی اختلال روان شناختی دارد، این سوی گیری ها وتحریف ها میتواند خود تدوام بخش باشند.

آشفتگیهای هیجانی در بعضی اختلالات روان شناختی سهیم هستند همچون آشفتگی هایی شامل نداشتن احساس یا تظاهر هیجانها به ی درجه بهنجار تظاهر هیجان هایی که نامتناسب هستند یا به طور نامتناسبی برای موقعیتی افراطی هستند و داشتن مشکلاتی در تنظیم هیجان هیجانها ،رفتارها محتویات ،ذهنی و فرایندهای ذهنی اغلب در هم تنیده هستند طوری که آشفتگیهای در یکی بر دیگری تأثیر خواهد گذاشت. به عنوان نمونه آشفتگیهای خلق و هیجانی میتواند منجر به سوی مندیهایی در فرایندهای ذهنی و فرایندهای ذهنی میتواند بر هیجان تأثیر بگذارد علاوه بر این اسنادها و خلق شخص میتواند بر هم دیگر تاثیر بگذارد. هیجان ها شامل هم پاسخ نورولوژیکی و روان شناختی به یک محرک است. پژوهشگران بین دو نوع اساس هیجانها تمایز قایل هر یک متکی بر سیستمهای مغزی جداگانه هستند بعضی افراد به طور سرشتی بیشتر احتمال دارند هیجانهای روی آوری (مثبت) را تجربه بکنند و بعضی ها هیجانهای منفی را تجربه بکنند.


تیم های تخصصی مرکز مشاوره ذهن زیبا

زوج درمانی
خانواده درمانی
روانکاوی
بازی درمانی
درمان کودک و نوجوان
۰۹۳۳۶۰۴۳۲۰۳
۳۲۲۱۱۵۸۱

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *